OK! Jag suger hårt just nu!

NU! Asså från och med IDAG skall det komma en uppdatering MINST om dagen, annars får ni kalla mig vad ni vill!
Jag HAR haft tid att skriva, men har bara inte gjort det! Har väll inte haft någonting intressant att skriva om plus att jag väntar på min nya kamera jag beställt av pappa ifrån USA (asså jag betalar själv såklart).

Det vart inte den kameran jag visade på bloggen förut utan en annan mycket bättre, "Canon Powershot S90" som ligger på runt 4.300kr i Sverige men i USA (på BestBuy) går det att få den runt 1.600kr billigare =D

Och anledningen till att jag faktiskt böt till den är för att den är bättre och har i stort sätt bara bra omdömen (förutom batteritiden, men det kan jag leva med).

Det startade med att jag ville ge Sonys kamera en chans, för att sedan öppna ögonen för Casio, men omdömena fick mig att inse att Canon fortfarande leder i Kamerakriget.

 

 

Några anledningar till varför jag vill köpa just den här kameran:


* Ett stort plus är att den kan spara ner bilderna i "RAW" format (RAW innehåller mer information än vanliga bilder man tar (tar såklart mer plats på minneskortet, but still) vilket gör att de är lättare och bättre att färgkorrigera än de vanliga.


* Många kommentarer ger den plus för att den ger bra bilder i lågt ljus.


* En person nämnde att kameran var perfekt som ett kompliment till hans stora Systemkamera, alltså, att denna är kompakt men kan fortfarande leverera helt ok bilder!


Aja nog om snack om kameran nu! =D

 

Nu till nästa sak, var över till Kista för någon dag sedan för att gå på en liten julkonsert som Arshii´s kusin var med i. Så vi drog dit med bilen, drog omkring i Kista gallerian, kollade i affärer och så...

... Sedan vart vi hungriga och drog och åt på en persiskt restaurang i gallerian som heter Saffran, den var helt ok, men har smakat bättre persisk mat =D

Fler bilder här =D

 

 

När klockan närmade sig sju på kvällen så började vi leta efter stället konserten skulle vara på, vi hittade och satte oss. Det kanske var 2-3 svenskar (inklusive mig) där, och jag förstod varför hehe. ALLTING var på persiska, allt tal, alla sånger, de små filmerna de visade osv.
Och jag kan ju inte persiska, men sången var underbar och alla som kom var jätteglada såg det ut som =D, man blir glad själv av att se folk glada!

Så tyckte endå allt var lyckat.

 

Men nu till tråkigheterna =(

Idag har jag fått hem en faktura för att de tyckte att min stödning var dålig i min förra lägenhet, 1400kr ska de ha för att borsta på golvet under badkaret och ta ut två nudelpåsar ur en låda... Ja... Kul... =(

Så det resulterade i huvudverk som stört mig typ hela dagen... Nu är den borta... Men är fortfarande ledsen över fakturan...

 

Det vart ett långt inlägg... Men det e för att jag inte skrivit på länge... =(

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0